בהרבלייף, אנו מחויבים לוודא שאנו מביאים מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ללקוחות ולמפיצים שלנו באמצעות שימוש בטכנולוגיה ובשיטות המחקר העדכניות ביותר. המוצרים שלנו, המפותחים מדעית, הוכיחו השפעות חיוביות על הגוף. בפרק זה, תמצאו שלושה מחקרים מאושרים מדעית המדגישים את היתרונות של המוצרים שלנו. מחקרים אלה הינם מחקרים עצמאיים שנערכו ברחבי העולם.
מקרה בוחן 1
האם תזונה עשירה בחלבונים מגבירה הפחתת משקל? "ניסוי מבוקר על העשרת בחלבונים של תחליף ארוחה להפחתת משקל ושמירה על מסת גוף רזה". ליאו טריזון, סטיב צ'ן, קורט הונג, אריק יאן, קתררין קרפנטר, גייל תיימס, סוזן בוברמן, הא-ג'ינג וואנג, רוברט אלשוף וזאופינג לי – המרכז לתזונה אנושית UCLA
על מה המחקר? מחקר זה אסף 100 אנשים הסובלים מעודף משקל כדי לבדוק את ההשפעה של שתי רמות חלבונים בתזונה על הפחתת המשקל שלהם במהלך תקופה של שנה אחת. מה ניסה המחקר למצוא? החוקרים רצו לראות אם אנשים הצורכים יותר חלבונים יפחיתו במשקל יותר מאנשים האוכלים כמות סטנדרטית של חלבונים. מכיוון שחלבונים מסייעים בשמירה על מסת גוף רזה, הם גם רצו לראות האם אנשים הצורכים כמות גדולה של חלבונים יפחיתו יותר שומן גוף לעומת אלו בקבוצת האנשים שצרכה כמות חלבונים סטנדרטית, אפילו אם שתי הקבוצות יורידו את אותה כמות משקל.
מה היו צריכים הנחקרים לעשות? הנחקרים היו צריכים לפעול על פי תזונה שכללה שני שייקים תחליף ארוחה ביום (אבקה להכנת משקה עם חלב בשילוב עם ארוחה אחת מאוזנת ומספר חטיפים בריאים). הנחקרים חולקו לשתי קבוצות שוות. קבוצה אחת הייתה בקבוצת החלבונים הגבוהים אשר הכינו את השייקים שלהם עם תוספת של אבקת חלבונים מותאמת אישית. הקבוצה השנייה הכינה את השייקים שלהם מהאבקה להכנת משקה, אבל הוסיפו פלצבו (אינבו), אבקת חלבונים מותאמת אישית אבל שלא הכילה חלבונים. הנחקרים לא ידעו באיזו קבוצה הם היו.
מה קרה? הפחתת המשקל הייתה דומה בשתי הקבוצות, אבל, כפי שחשבו החוקרים, האנשים שצרכו יותר חלבונים הפחיתו יותר שומן גוף לעומת האנשים שצרכו כמות רגילה של חלבונים. לכן, נוכל להסיק מהמחקר כי שייקים תחליף ארוחה הם דרך יעילה להפחית משקל. האם התפרסמו התוצאות?
התוצאות של המחקר פורסמו בגיליון אוגוסט 2008 של Nutrition Journal.
מקרה מבחן 2
האם שייקים תחליפי ארוחה מסייעים להפחתת משקל?
"צריכה מוגברת של חלבונים בשימוש בתחליפי ארוחה מועשרים בחלבונים בהשוואה לתצרוכת חלבונים רגילה ותחליף ארוחה בנבדקים הסובלים מעודף משקל". מריון פלטשר-מורס, Ph.D והרוויג דיטשונייט, M.D. האוניברסיטה של אולם, גרמניה
על מה היה המחקר? במחקר זה לקחו 110 אנשים שסבלו מעודף משקל ועקבו אחריהם במשך 12 חודשים כדי לקבוע את ההשפעות של רמות שונות של חלבונים בתזונה לניהול משקל.
מה היו צריכים המשתתפים במחקר לעשות? החלק הראשון של המחקר ארך 3 חודשים. אחת מהקבוצות, קבוצת החלבונים הגבוהים, פעלה על פי תוכנית לניהול משקל, כאשר הם החליפו שתי ארוחות ביום בשייקים מאבקה להכנת משקה (נוסחת אירופה) שהיו עשויים עם חלב ותוספת חלבונים שהתקבלה מאבקת חלבונים מותאמת אישית של הרבלייף. הקבוצה השנייה קיבלה כמות רגילה של חלבונים בתזונה. הם לא השתמשו בשייקים כתחליף ארוחה וקיבלו הוראה לאכול כמות חלבונים רגילה מכל סוגי המזון תוך שמירה על תזונה מבוקרת קלוריות. ביתר 9 חודשי המחקר, שתי הקבוצות השתמשו בשייק כתחליף ארוחה אחת ביום כחלק מהתוכנית שלהם, והקבוצות שמרו על רמות החלבונים השונות בתזונה כפי שהם צרכו בשלושת החודשים הראשונים.
מה קרה? הממצאים הכללים אישרו ששתיית שייקים כתחליף ארוחה מועשרים בחלבונים גרמו לניהול משקל יעיל יותר לעומת הגבלת קלוריות בלבד. המחקר הראה לנו שכאשר סופרים קלוריות, שותים שני שייקים מאבקה להכנת משקה כתחליף ארוחה היא דרך יעילה יותר לנהל משקל לעומת דיאטת מזון קונבנציונלית. ממצא משמעותי נוסף היה שבסוף המחקר, 64 אחוזים מהאנשים שהיו בקבוצת החלבונים הגבוהים נחשבו כבעלי סיכון נמוך הרבה יותר לבעיות בריאות נפוצות הקשורות לעודף משקל, בהשוואה ל-41 אחוזים מהקבוצה שצרכה את כמות החלבונים הרגילה.
האם התפרסמו התוצאות? תמצית מהמחקר הוצגה בשנת 2009 בקונגרס האירופאי לעודף משקל ניכר שנערך בג'נבה, שוויץ ובוועידה העולמית של "האגודה לעודף משקל ניכר" (The Obesity Society) שהתקיימה בפיניקס, ארצות הברית.
|