חיים בריא גם בחגים

אורח חיים בריא לא מתחיל ונגמר בחודשיים של דיאטה, אלא כולל את כל ימות השנה. כן, כולל החגים. כך תשמרו על תזונה נכונה גם בחגים

רובנו יכולים להסכים על העובדה, שתקופת החגים היא מלכודת אחת גדולה לכל מי שמנסה לשמור על אורח חיים בריא. רק סיימנו את החופש הגדול וכבר ארוחות ראש השנה עומדות בפתח. משם עוברים לארוחה המפסקת ואז לארוחה החגיגית שלאחר הצום, ועדיין לא אמרנו אף מילה על כל ימי החג של סוכות. התקופה הזאת גורמת להרבה אנשים לוותר על הדיאטה שהתחילו או פשוט להפסיק לשמור על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא. אבל במקום להרים ידיים מראש, אפשר לאכול נכון וחכם יותר. במקום להגיע לארוחות החג עם חרדה מפני כמויות האוכל שאתם עלולים למצוא את עצמכם מעמיסים על הצלחת, קראו את הטיפים הבאים ויישמו אותם בזמן החגים.

אל תדלגו על ארוחות

אם מתוכננת לכם ארוחת ערב חגיגית, זה לא אומר שאתם צריכים לדלג על ארוחת הצהריים. אם נדמה לכם שזאת דרך מוצלחת “לחסוך” קלוריות, כדאי שתחשבו שוב. דילוג על ארוחה עלול לגרום לכם לאכול הרבה יותר וללא שליטה בארוחה הבאה. אל תתפתו לקיצורי דרך, שמרו על אורח חיים בריא והקפידו על 3 ארוחות מאוזנות ביום. ובמקום לדלג על ארוחה, כדאי אפילו להוסיף חטיף קטן ובריא בין הארוחות.

אכלו משהו קטן ובריא לפני הארוחה

בהמשך לטיפ הקודם, במקום להגיע מורעבים לארוחה ולהתנפל על הצלחת, אכלו משהו קטן לפני הארוחה. כזה שישקיט את הרעב, אבל ישאיר מקום לארוחה. בדרך זו תוכלו ליהנות מארוחה רגועה ובריאה, ויהיה לכם קל יותר לשלוט במה שאתם מעמיסים על הצלחת. חטיפי החלבונים של הרבלייף, למשל, מכילים 10 גרם חלבון בתוספת של סיבים. החטיפים, שכל אחד מהם מכיל כ-140 קלוריות בלבד, יעניקו לכם אנרגיה ויעזרו לכם להגיע לארוחה רגועים.

לשתות הרבה מים

התחילו את הארוחה עם האוכל הבריא יותר

לפני שאתם שולחים את היד לכיוון החלה, מלאו את הצלחת שלכם באוכל בריא. התחילו במרק, אם יש, בעיקר אם הוא לא מהסוג המוקרם. המשיכו עם ירקות למיניהם, חלבון בריא כמו עוף, דג או קטניות, ומעט פחמימות בריאות. אם אחר כך יישאר לכם מקום, הרשו לעצמכם גם פרוסה קטנה מהחלה הטרייה. גם כשמגיעים הקינוחים, כדאי לפעול בדרך דומה – השתדלו לאכול בעיקר פירות ופחות עוגות ומאפים מתוקים. בדרך זו תוכלו לוודא שאתם ממשיכים לשמור על אורח חיים בריא גם ברגעים הכי מאתגרים של החיים.

זה בסדר ליהנות מקינוח טעים מדי פעם

לשמור על אורח חיים בריא זה חשוב, כמובן, אבל אנחנו בתקופת החגים, ולא יקרה כלום אם תרשו לעצמכם מדי פעם ליהנות מקינוח קטן וטעים. כשאתם כבר יודעים מה לוח הזמנים שלכם לארוחות החגיגיות, החליטו מראש באיזו ארוחה תיהנו מקינוח קטן. אין צורך לטעום את כל הקינוחים, בחרו את זה שאתם הכי אוהבים, ותוכלו ליהנות ממנו בלי יסורי מצפון. ואם לא התאפקתם ואכלתם קינוח לא מתוכנן, אל תעשו לעצמכם חיים קשים. זה קורה מדי פעם, וכל עוד אתם לא הופכים את זה להרגל, הקינוח הקטן הזה לא באמת ישנה את אורח החיים הבריא שלכם.

שתו הרבה מים

עם כל האוכל שיקיף אתכם בתקופת החגים, לפעמים קשה לזכור שכדאי גם לשתות. כשאנחנו צמאים, הגוף שלנו עלול להטעות אותנו ולגרום לנו לחשוב שאנחנו רעבים, וכתוצאה מכך נמצא את עצמנו אוכלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. כמובן שרצוי לשתות מים ולהמעיט בשתייה מוגזת, מיצים עתירי סוכר או אלכוהול. שתייה כזו מעמיסה על הגוף שלכם כמויות של קלוריות, בלי שום ערך תזונתי. הקפידו לשתות כ-10 כוסות מים ביום. אם חם במיוחד או אם אתם מבצעים פעילות גופנית, שתו אפילו יותר. אל תשכחו ששתייה מספקת גם היא חלק משמירה על אורח חיים בריא.



לשתות מים