תזונה נכונה: עם או בלי ירקות


מגוון רחב של ירקות הוא חלק בלתי נפרד משמירה על תזונה נכונה. למה זה חשוב ואילו ירקות כדאי במיוחד לאכול?

אנשים שאוכלים מגוון רחב של ירקות ופירות באופן קבוע נהנים מסיכון נמוך יותר למחלות כרוניות שונות, ולכן ירקות הם חלק חשוב במיוחד מתזונה נכונה. הם מקור מעולה לשלל חומרים מזינים, כמו אשלגן, סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ויטמין A וויטמין C, שיכולים לעזור לכם למנוע לחץ דם גבוה, לשמור על רמות כולסטרול תקינות ולהפחית את הסיכון שלכם לחלות במחלות לב. ההמלצה הגורפת היא לאכול כ – 230 גרם של ירקות ביום, כדי ליהנות מהיתרונות התזונתיים הרבים שלהם.
תזונה נכונה צריכה לכלול כמה שיותר סוגים של ירקות. ככל שתאכלו יותר סוגים, כך תיהנו ממגוון רחב יותר של חומרים מזינים שונים, שהירקות השונים מכילים. למרות שכל הירקות מזינים,
יש מספר ירקות שיוסיפו הרבה חומרים מזינים לתפריט היומי שלכם. אם חשוב לכם לשמור על תזונה נכונה, הירקות האלה צריכים להיות הראשונים שייכנסו לסל הקניות שלכם השבוע.
 
סלט ירוק

גבניות:
עגבניות מכילות, בין השאר, אשלגן, סיבים, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין B6 וויטמין K. בנוסף לכל אלה הן גם מכילות ליקופן, החומר שנותן להן את הצבע האדום. ליקופן ידוע כחומר בעל תכונות נוגדות חימצון ואנטי דלקתיות. החומרים האלה הופכים את העגבניות לירק שיכול לסייע בהגנה מפני מחלות שונות כגוןי מחלות לב, מפני פגעי עור ומפני אוסטאופורוזיס.

גזרים:
גזר מכיל כמויות גבוהות של ויטמין A, וכן ויטמין C, ויטמין K, ויטמין B6 ואשלגן. בנוסף, גזרים מכילים גם קרוטנואידים, חומרים שמעניקים לגזר את הצבע שלו וידועים כנוגדי חימצון חזקים.
מחקרים שונים מראים שצריכה של גזר מסייעת לבריאות של הלב וכלי הדם.
 
גזרים כחלק מהתפריט היומי

עלים ירוקים:
עלים ירוקים למיניהם הם סוג של סופרסטארים בכל הקשור לתזונה נכונה. הם מכילים מגוון רחב של חומרים מזינים, כמו מגנזיום, אשלגן, חומצה פולית, ברזל וויטמינים K ו-C.
בנוסף הם מכילים גם סידן שמסייע לבריאות העצם ופיטוכימיקלים כמו בטא קרוטן וכלורופיל, שידועים כנוגדי חימצון וכחומרים אנטי דלקתיים. מי אמר תזונה נכונה ולא קיבל?

אבוקדו:
אבוקדו הוא מקור מעולה לשומנים בלתי רוויים, אותם שומנים שנחשבים טובים ומסייעים לגוף האדם. הם שומרים על רמות כולסטרול תקינות בגוף ומגנים על הלב. בנוסף לשומן הבלתי רווי, אבוקדו מכיל גם סיבים תזונתיים, מינרלים, פיטוכימיקלים וויטמינים כמו ויטמין K, ויטמין C וויטמין E. אבוקדו מסייע לתחושה של שובע, ושתי כפות של אבוקדו מכילות כ-50 קלוריות.
תזונה נכונה עם אבוקדו
 
אם אתם רוצים לשמור על תזונה נכונה, אבל לא מוצאים את הזמן לעמוד ולבשל או לחתוך סלט עשיר בירקות, יש גם דרכים אחרות, שיעזרו לכם להכניס יותר ירקות לתזונה היומית שלכם.
הכינו לעצמכם ב-5 דקות בדיוק שייק בריאות מושלם מאבקת משקה של הרבלייף.
אבקות המשקה של הרבלייף מגיעות ב-5 טעמים שונים, הן משביעות ומכילות שילוב של חלבונים, פחמימות, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים –
כל מה שצריך כדי לשמור על תזונה נכונה. כדי להכין שייק בריא כזה, מערבבים אבקת משקה עם מים או חלב דל שומן ומוסיפים ירקות שאוהבים –
עלים ירוקים לשייק ירוק, גזר וג’ינג’ר לשייק מתקתק או אבוקדו לשייק ייחודי ומלא טעם.
תזונה נכונה וספורט